Leestijd: 2 minuten | Gepubliceerd: 27 september 2018

Bedrijfslogo als watermerk op Instagram foto’s

Waar andere social media kanalen veel gebruik maken van advertenties en daardoor minder effectief zijn, is Instagram juist nog een frisse wind in social media land. Instagram is vernieuwend, overzichtelijk en doeltreffend: de perfecte social marketing tool. PS. Volg je ons al op Instagram @Webcreationz?

Wij raden aan om Instagram te gebruiken voor je bedrijf of merk. Mocht je content plaatsen, zorg er dan wel voor dat er een watermerk wordt toegevoegd aan je Instagram foto’s. Dit om te voorkomen dat je foto’s worden gestolen en misbruikt. De foto’s zijn dan wel van lage beeldkwaliteit, maar het is niet de bedoeling dat iemand anders er met jouw werk vandoor gaat.

Instagram watermerk

De secundaire reden is dat een watermerk handig is voor je naamsbekendheid. De meeste Instagrammers gebruiken hashtags om bepaalde onderwerpen en foto’s te vinden. Zoek je bijvoorbeeld op #Haarlem dan kom je hele mooie foto’s tegen, maar bijvoorbeeld erg weinig informatie over de bezienswaardigheden en hotels. Ook is vaak niet duidelijk dat aan een geplaatste foto een bedrijf gekoppeld is. Bij het toevoegen van een watermerk en slogan op je account heeft een Instagrammer eerder door dat er een bedrijf achter de foto zit. Hij kan dan makkelijker informatie over jouw merk of bedrijf opzoeken en het vergroot ook meteen je naamsbekendheid.

Extra tip: Controleer of je geo-locatie aanstaat in je Instagram account. De locatie van je foto heeft ook een mooie toegevoegde waarde om foto’s op jouw kantoorlocatie in één overzicht te zien.

Bas ten Broeke
Wij zijn er voor al jouw vragen

Neem contact op als je vragen hebt over het blogartikel of als je een bijzonder project hebt waarbij onze expertise van pas kan komen. Wij staan klaar om je verder te helpen!

    verplicht
    verplicht
    verplicht