Leestijd: 1 minuut | Gepubliceerd: 24 april 2015

Is jouw website al mobielvriendelijk bevonden door Google?

Vanaf 21 april heeft Google zijn algoritme aangepast. Google vindt niet dat alleen informatie relevant is, maar ook leesbaar wordt weergegeven op tablet en mobiel. Mobielvriendelijke websites krijgen een grotere rol in het berekenen van je vindbaarheid in de zoekresultaten. Google kondigt zelf aan dat deze verandering wereldwijd impact zal hebben op de zoekresultaten.

Geef je vindbaarheid een boost door responsive te gaan!

Dit betekent dat je in de ogen van Google wat minder relevant bent als je geen mobiele of responsive website hebt.

Een responsive design is de nieuwe standaard voor websites. Het betekent dat je website flexibel is en automatisch meeschaalt met de grootte van het scherm. Op smartphone is de weergave anders dan op een tablet of computerscherm.

Doe nu de mobielvriendelijke test van Google

Ja, ik wil ook een mobiele of responsive website!

Wordt beter gevonden met zoekmachine-optimalisatie (SEO), maar ook door je website sneller te laden. Nu met het nieuwe algoritme waarbij ook een responsive site voordelen biedt, kan je niet achter blijven. Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem gerust eens contact met ons op. We laten je graag de mogelijkheden zien voor de realisatie van jouw mobiele of responsive website!

Bas ten Broeke
Wij zijn er voor al jouw vragen

Neem contact op als je vragen hebt over het blogartikel of als je een bijzonder project hebt waarbij onze expertise van pas kan komen. Wij staan klaar om je verder te helpen!

    verplicht
    verplicht
    verplicht