Leestijd: 2 minuten | Gepubliceerd: 2 februari 2020

De voordelen van Mailchimp

Steeds meer ondernemers versturen nieuwsbrieven naar hun klanten. Het is namelijk de meest laagdrempelige marketingtool en je informeert meteen de ontvangers waardoor je een band met ze kweekt. Webcreationz krijgt regelmatig de vraag over welke e-mailmarketing software we aanraden. Voor ons is het belangrijk dat de tool makkelijk in gebruik zou zijn. Dat Mailchimp daarnaast ook nog eens gratis is maakt het de perfecte oplossing. We leggen hieronder uit waarom wij Mailchimp adviseren:

Drag- en drop systeem

Je kan je e-mails en nieuwsbrieven zelf opstellen. Je hebt dus geen verstand nodig van codetaal om een nieuwsbrief in te richten. Het kan wel zijn dat je iets moet weten over codetaal omdat je eerst kennis op moet doen voordat je een nieuwsbrief kan maken. Maar in de basis is het maken van de nieuwsbrief heel simpel.

Gebruiksvriendelijk

De Mailchimp interface en het dashboard zijn heel gemakkelijk in gebruik. In enkele minuten vogel je al uit waar je alle functies kunt vinden en waar je ze voor kan gebruiken. Maak een klantenlijst aan met je e-mailadressenboek, richt je nieuwsbrief in en verstuur deze.

CMS-systemen

Mailchimp werkt gelukkig naast WordPress ook met andere CMS-systemen. Zo kun je Mailchimp koppelen met o.a. Magento and Shopify. Door deze koppeling kunnen nieuwe nieuwsbrief inschrijvingen automatisch worden toegevoegd aan het e-mailadressenboek. Zo wordt je volgende nieuwsbrief automatisch ook naar de nieuwe inschrijvingen verstuurd.

E-mailmarketing

Mailchimp zorgt ervoor dat je een betere klantenbinding krijgt met je klanten. Zodra iemand lid wordt van je nieuwsbrief kan je instellen dat men een welkomstmail krijgt, of een berichtje op zijn verjaardag etc. Doordat je relatie met de klant verbetert, verbetert dit op termijn je omzet.

A/B testen

Via Mailchimp kan je de e-mailmarketingstrategie verbeteren door A/B testen te gebruiken. Door deze mogelijkheid kom je te weten welke variatie jou het meest oplevert. Denk aan: ‘welke week levert mij jaarlijks het meeste op?’ en ‘welke onderwerpen spreken mijn klanten het meeste aan?’

Bovenstaande punten leggen uit waarom wij Mailchimp aanraden met uitzonderingen daargelaten zoals kostentechnisch, automation mogelijkheden en uitbreidingsmogelijkheden.

Bas ten Broeke
Wij zijn er voor al jouw vragen

Neem contact op als je vragen hebt over het blogartikel of als je een bijzonder project hebt waarbij onze expertise van pas kan komen. Wij staan klaar om je verder te helpen!

    verplicht
    verplicht
    verplicht