Leestijd: 2 minuten | Gepubliceerd: 1 maart 2019

Wat is een Facebook pixel?

De Facebook Pixel is een code die bijhoudt welke pagina’s jouw websitebezoeker bekijkt. Dit is vooral interessant voor je online marketing doordat je veel meer te weten komt over jouw doelgroepen.  Zo kom je te weten hoe de doelgroepen jouw website gebruiken en je kan de conversie meten vanuit Facebook. Deze informatie kan je weer gebruiken om jouw Facebook-advertentie te optimaliseren en te ontwikkelen voor een specifieke doelgroep.

Doelgroepen

Als je eenmaal de code geplaatst hebt zijn er drie doelgroepen die gebruikt kunnen worden voor een Facebook-advertentie:

  • Vergelijkbare doelgroep

Gebaseerd op de statistieken en interesses van je huidige websitebezoekers kan er een doelgroep gevormd worden met nieuwe (potentiële) klanten.

  • Aangepaste doelgroep

Bij deze groep gebruik je het zogenoemde ‘remarketing’. Hierbij wordt er een nieuwe doelgroep gevormd gebaseerd op je websiteverkeer (oftewel bezoekers van je website), op app-activiteit of op Facebook betrokkenheid. De doelgroep wordt nogmaals benaderd door middel van een Facebook-advertentie.

  • Opgeslagen doelgroep

Hierbij gebruik je een doelgroep die gebaseerd is op de vergelijkbare en aangepaste doelgroepen maar je filtert ook nog op leeftijd, locatie, gedrag, demografische gegevens en interesses.

De grootste voordelen van de Facebook pixel zijn kortom:

  • Je kan er (potentiële) nieuwe klanten mee vinden
  • Facebook conversie kan je bijhouden
  • Websitebezoekers nogmaals benaderen via een Facebook-advertentie.
Bas ten Broeke
Wij zijn er voor al jouw vragen

Neem contact op als je vragen hebt over het blogartikel of als je een bijzonder project hebt waarbij onze expertise van pas kan komen. Wij staan klaar om je verder te helpen!

    verplicht
    verplicht
    verplicht