Leestijd: 3 minuten | Gepubliceerd: 2 december 2018

Een logo is als een kunstwerk

Een logo is natuurlijk hét beeldmerk van jouw bedrijf. Het laat zien waar je bedrijf voor staat en een logo is belangrijk voor je bedrijf omdat potentiële klanten je hieraan zullen herkennen en je logo zullen onthouden. Je bedrijfslogo is dus een belangrijk onderdeel van de gehele huisstijl waarmee je als bedrijf naar buiten treedt. Het is dus een hele kunst om je kernwaarden om te zetten naar een pakkend logo.

Bij Webcreationz overleggen wij samen met de klant over zijn verwachtingen en doelstellingen. Aan de hand van de huisstijl en kernwaarden van het bedrijf, weten wij wat het beste is voor de klant. Wij krijgen bijna dagelijks aanvragen binnen voor een logo ontwerp en door onze creativiteit, enthousiasme en doorzettingsvermogen behalen wij altijd het gewenste resultaat.
Bij het ontwerpen van een logo is veel mogelijk en staan wij altijd open voor opties en aanpassingen, maar houd wel rekening mee dat het verstandig is om jouw huisstijl te volgen.

Wat als een paal boven water staat is het feit dat jouw logo uniek moet zijn. Pak pen en papier erbij en ga brainstormen. Het internet is één grote inspiratiebron om creatieve ideeën op te doen. Het gebruiken van een bestaand logo is een no-go maar je kan wel inspiratie op doen van bestaande logo’s om zo een origineel logo te laten ontwerpen.

Herkennen van logo’s

Al vanaf kinds af aan groeien wij op met visuele content die onze hersenen prikkelen. Je hoort vaak het gezegde: ‘Een foto zegt meer dan 1000 woorden’. Dit geldt ook voor een logo. Kinderen tussen de 2 en 3 jaar kunnen al 70% van de meest bekende logo’s koppelen aan het juiste bedrijf en waar het bedrijf voor staat. Kinderen herkennen dus eerder logo’s dan dat ze kunnen lezen.

Een logo wordt dus door veel mensen meteen gekoppeld aan een bedrijf. Je logo toevoegen aan je huisstijl, aan je producten en aan je communicatie uitingen zorgt ervoor dat je bedrijf sneller wordt herkend bij je (potentiële) klanten. Wat bedoelen we hiermee? Jouw logo moet overal zijn waar jouw bedrijf is en waar jouw prospects zijn. Denk hierbij bijvoorbeeld aan evenementen, netwerkborrels, beurzen maar ook op visitekaartjes en het bedrijfspand. Zo leren mensen jouw logo te herkennen en te koppelen aan jouw bedrijf.

Bas ten Broeke
Wij zijn er voor al jouw vragen

Neem contact op als je vragen hebt over het blogartikel of als je een bijzonder project hebt waarbij onze expertise van pas kan komen. Wij staan klaar om je verder te helpen!

    verplicht
    verplicht
    verplicht